Siste oppdatering uvær kl. 18.45 lørdag kveld 03.02.24

De siste par timene og inn mot natten er det meget krevende værforhold med tett snøfall og kraftig vind. Vi har mottatt melding fra entreprenører om at det anbefales sterkt at en ikke gir seg ut på veiene i kveld og i natt. Flere veier stengt, blant annet Lifjellet og Løvsjølia, og Kvelifjellet kan kun kjøres hvis det er kritiske behov. Følg oppdateringer på www.175.no
Fra Sørli meldes følgende:
Brøytingen på Fv765, Fv7018 og Fv7020 samt kommunale veier i Sørli innstilles nå inntil det verste været har gitt seg. Dette for å være sikker på at brøyteutstyr og mannskap er klart for åpninga av veiene når været løyer.
Samme status gjelder også for Kvemo å Leirbakkveien, Nesset og Totsåsveien.
Vi ber derfor alle om å bevege seg minst mulig i kveld og i natt. Været skal roe seg i løpet av natten, så får vi møte en søndag med mer normale værforhold.

Kriseledelsen Lierne kommune