Lierne kommune har ledig omsorgsleilighet og trygdeboliger

1. Omsorgsleilighet, «Hansjorda» i Sandvika, adresse Doktor Brønns veg 7, leilighet 3.

Husleie er kr 7745.- pr. mnd eks strøm. Fiber/ altiboks kommer i tillegg kr 399.-

Målgruppen er:

Personer med store funksjonstap (fysisk-psykisk-sosialt). Graden av funksjonstap er avgjørende, og da målt i forhold til hvor omfattende hjelpetiltaket er ut fra Iplosregistrering. Hjelpetiltaket kan være både kommunalt og privat.

Personer bosatt i utkantstrøk av kommunen skal kunne prioriteres framfor personer i sentrumsnære områder, dersom de står likt i forhold til funksjonstap/ hjelpetiltak.

Når omsorgsbolig er utleid til ektepar / samboere der den en av partene som har omsorgsbehov i henhold til kriteriene faller fra, skal kommunen skaffe annen egnet bolig til gjenlevende part.

2. Trygdebolig, «Lunet» i Sandvika, adresse Ola H Kvelis veg 3.

Husleie er kr 6616.- pr mnd eks strøm. Fiber / altiboks kommer i tillegg kr 399.-

3. Trygdebolig, Halvpart av tomannsbolig Boligfeltet Sandvika, adresse Hestgjerdet 7.

Husleie kr 6616.- pr mnd eks strøm. Fiber / altiboks kommer i tillegg kr 399.-

Innflyttingsklar vår 2022.

Målgruppen er:

Søkere med lettere funksjonshemming og uegnet bolig i forhold til sitt funksjonsnivå.

Dersom flere søkere stiller tilsynelatende likt når kriterier vurderes, skal søkernes økonomi kunne legges til grunn ved tildeling av trygdebolig. Søker med dårlig økonomi går da foran søker med god økonomi.

Søknad fra personer som har så store funksjonstap at de ikke vil fungere bedre i trygdebolig enn i nåværende bolig, vurderes opp imot omsorgsbolig og får tilbud ved ledig bolig.

Problemer med vedlikehold ute og inne, vinter og sommer er i seg selv ikke en tilstrekkelig grunn for å bli prioritert.

Personer bosatt i utkantstrøk av kommunen skal kunne prioriteres framfor personer i sentrumsnære områder, dersom de står likt i forhold til funksjonstap/hjelpetiltak.

Søknadsskjema og informasjon, ta kontakt med helse- og omsorgsetaten, leder hjemmebaserte tjenester tlf 977 21 739 / helse og omsorgssjef tlf 957 99 475.

Søknad sendes Lierne kommune, helse og omsorgsetaten, Stortangveien 18, 7882 Nordli.

Søknadsfrist 20.02.22