Informasjon/presentasjon av vannområdekoordinatorene og arbeidet de skal gjøre

Lierne er et av vannområdene i Namdalen. Sikring av vannforekomstene i lierne er viktig. Lierne kommune er med i et samarbeid med de andre kommunene i Namdalen.

Nå på nyåret er det tilsatt to vannområdekoordinatorer som skal bistå kommunene i arbeidet med å sikre vannkvaliteten.

Vannområdekoordinatorene kan f.eks. benyttes til veiledning når det gjelder tiltak i kantsonen mot vassdrag, eller ved tiltak knyttet dirkete til vassdragene eller andre typer tiltak som vil eller vil kunne berøre vassdraget. Ta derfor kontakt før du havner i en situasjon hvor du ubevist har gjennomført et ulovlig tiltak, som kan medføre straffeansvar (som f.eks. ved et for voldsomt inngrep i kantsonen langs vassdraget).

Presentasjon av vannområdekoordinatorer (PDF, 224 kB)

Lierne kommune sin kontaktperson mot VO-koordinatorene er
Roy Vebjørn Kveliaunet
E-post: roy.kveliaunet@lierne.kommune.no